Attenberg
Marina, an emotionally stunted 23-year-old, lives with her dying architect father in a seaside factory town. Finding humans strange and repellent, she keeps her distance, watching David Attenborough nature documentaries instead. Then a stranger arrives and challenges her to a foosball duel.
Athina Rachel Tsangari fulfils the promise of the Greek New Wave with this unclassifiably weird and provocative sophomore feature. A deadpan, off-kilter look at familial dysfunction, estrangement, and sexual inexperience, Attenberg doubles up as state-of-the nation commentary on modern Greece.