Audition
Widower Shigeharu seeks advice on how to find a new wife from a colleague. Taking advantage of their position as a film company, they stage an audition. Interviewing a series of women, Shigeharu is enchanted by the quiet Asami. But soon things take a twisted turn as Asami isn’t what she seems to be.
The notorious (and insanely prolific) Takashi Miike shot to fame with this cult horror classic, which starts out as deceptively light before diving gleefully off the deep end. To see Audition is to see a director at the peak of his powers breaking all the rules—but it’s not for the faint of heart.