Edward Owens’ first film contains a series of super impositions and fleeting images of bodies suggesting illicit desire, and demonstrates a masterful use of baroque lighting. Scenes of quarrels unfold along closeups of glossy magazine cutouts and classical paintings.
An enigmatic precursor to Tomorrow’s Promise, Edward Owens’ first film picks up the aching debris of a lost love, whose embraces are felt in sensual close-ups of body parts. Oscillating between moments of darkness and light, the film grapples with Owens’ own queerness and the fragility of memories.