Avé
While hitchhiking to get to his friend’s funeral, Kamen meets Avé, a 17-year-old runaway girl who is looking for her drug addict brother. With each ride they hitch, Avé invents new identities for them, and gets Kamen deeper and deeper into trouble.
This delightful road movie portrait of a trip across Bulgaria is beset with romance and despair. Following his harrowing doc on Bulgarian heroin addicts, Invisible, Konstantin Bojanov’s narrative debut captures the beautiful and drifting confusions of youth.