Bad for a Moment
Mocking contemporary city life, this swift, sharp comedy from rising-star director Daniel Soares earned a special mention at Cannes. Toggling between sleek, shiny new buildings and raging scenes of destruction, these vignettes regard the Portuguese housing crisis with dark and blazing wit.