Bad Seed
Henry Pasquier, the spoiled son of a wealthy doctor, discovers high-octane thrills, jazz-era romance and a sense of purpose in life when he unwittingly falls into the company of an organized ring of car thieves—and falls for Jeannette, who works as car-bait for the gang.
Here’s a treasure from the vaults: the directing debut of Billy Wilder, a comedy made in France in between his flight from Germany and his arrival in Hollywood. Starring Danielle Darrieux (Madame de…), it shows Wilder’s sweet-and-sour sensibility, mixing romance and cynicism, comedy and drama.