Ballad of a White Cow
Mina’s life is turned upside down after learning that her husband Babak was innocent of the crime for which he was executed. Running out of money, when a stranger knocks at her door to repay a debt he owed Babak, she lets him into her life unaware of the secret that ties them to one another.
A tense and compelling look at grief and remorse, Ballad of a White Cow compassionately brings to light the ethical dilemmas facing women in contemporary Iran. Doubling as co-director and lead actor, Maryam Moghaddam embodies the steely resilience of one woman’s quest for justice against the odds.