Ballet mécanique
A pulsing, kaleidoscope of images set to an energetic soundtrack. This is a world in motion, dominated by mechanical and repetitive images, with a few moments of solitude in a garden.
A true avant-garde classic, this Dadaist delight was co-directed by the great artist Fernand Léger and filmmaker Dudley Murphy (with a little help from Man Ray!). This spinning, hypnotic ballet between parrots, eyes, and industrial cogs beautifully melds the distinction between man and machine.