Balnearios
Lifeguards, luxury hotels from early XXth Century, mermaids, sea animals and sand castles gather in this labyrinthine essay. A “documentary” about balnearios, Argentine bath resorts and the idea of cities dedicated exclusively to idleness, empty along the winter months and crowded in the summer.
If Argentina’s festival presence is so prominent, it’s largely due to El Pampero, a group of rebellious, innovative filmmakers that have redefined low-budget cinema. This gem, full of irony and humor, inaugurates their work.