Barking Dogs Never Bite
Perturbed by the incessant yapping of a neighbor’s dog, the frazzled, out-of-work academic Yoon-ju resorts to drastic measures to quiet the canine, setting into motion a hilariously warped chain of events that turns a humble office worker into a crusading, puppy-saving avenger.
The mordantly funny social satire of Parasite was there right from the start in this feature debut from South Korean genre maestro Bong Joon Ho. A raucously unsentimental feast of dark ironies, Barking Dogs Never Bite takes its canine allegory—and puppy punishment—to wickedly farcical ends.