Before the Devil Knows You're Dead
Andy, a debt-ridden broker, needs some quick cash. He ropes his younger brother, Hank, into a scheme to commit the perfect crime: to rob their parents’ jewelry store. The plan goes awry when the family patriarch takes justice into his own hands, unaware that the criminals he is hunting are his sons.
After Sidney Lumet made one of the definitive robbery-gone-wrong films in Dog Day Afternoon, he returned to the electrifying genre for his final feature. Starring Ethan Hawke and Philip Seymour Hoffman, this heist thriller sees morals and familial ties disintegrate as fast as the tension boils.