Being 17
Damien and Thomas are French teenagers from very different upbringings who go to the same school but can’t stand each other. When circumstances bring Damien’s mother Marianne to invite Thomas to live with them, the young men have to work through their emerging attraction and complicated desires.
Some two decades after Wild Reeds, André Téchiné revisits the subject of queer adolescent desire with this intimate, hyper-naturalistic drama. Co-written by Céline Sciamma, and set against the breathtaking backdrop of the French Pyrénées, Being 17 is a poignantly sensitive coming-of-age epic.