Beloved Sisters
As the German Enlightenment flourishes in Weimar, vibrant Caroline finds herself in an unhappy marriage to provide for her mother and shy younger sister Charlotte. When both sisters fall for outspoken writer Friedrich Schiller, their desire ignites a journey of shared passion and creativity.
In making a costume drama about a love triangle between poet Friedrich Schiller and two sisters, Dominik Graf attacks a ripe, thorny story with virtuosic gusto. Exuberant, brazenly stylized, and rich in complexity, this director’s cut reveals to the uninitiated one of today’s greatest filmmakers.