In a small Mexican town, old bachelor Benjamín falls in love with the young Natividad who is looking for a way to flee the town with her boyfriend. At first, Benjamín writes her love letters. But when this strategy fails, he kidnaps her and waits for her to fall in love with him.
Commended internationally on the festival circuit, Benjamin’s Woman does not shy away from thorny subjects. In his debut, distinguished Mexican director Carlos Carrera tackles, head-on, a machismo dangerously exacerbated by rural disenchantment and intergenerational resentment.