Berenice
Before Claire’s knee, there were Bérénice’s teeth! Based on an Edgar Allan Poe story, Éric Rohmer’s bold, early short is a tale of obsession that feels distinctly more sinister than his later films. Shot in André Bazin’s house, photographed and edited by Jacques Rivette, and starring Rohmer himself.