Berthe Morisot
Paris, 1865. The young Berthe dreams of making a living as a painter, never to marry, and to always stay with her sister Edma. But her parents do not see things this way. Then she meets famous artist Edouard Manet, whose painting Olympia deeply affected her, and he takes an interest in Berthe.
A sensitive portrait of the career of overlooked Impressionist painter Berthe Morisot, contemporary and sister-in-law to Edouard Manet. From cinematographer-turned-director Caroline Champetier, who has shot films by Godard, Rivette, and Carax!