Best of Enemies
In 1968, a series of televised debates between ideological opposites, Gore Vidal and William F. Buckley Jr. changed TV news forever. Each believed the other’s political ideologies were dangerous for America, and like rounds in a heavyweight battle, they pummeled out policy and personal insult.
It was a grudge match for the ages, an incendiary showdown marked by mutual loathing in which William F. Buckley Jr and Gore Vidal met for a 1968 TV spectacular. Examining the face-off in extraordinary detail, this riveting documentary draws striking parallels between our political past and present.