Between Fences
Holot is a detention centre in the Israeli desert near the Egyptian border. It houses asylum-seekers from Eritrea & Sudan who can’t be sent back to their own countries. Enter Chen Alon and Avi Mograbi, who decide to initiate a theatre workshop with these people in the most precarious of situations.
How can a migrant tell his or her story? Documentarian Avi Mograbi has come together with theater director Chen Alon to collaborate with detainees in Israel not only to document their treatment but to work together using Theater of the Oppressed methods to dramatize their incredible experiences.