In 1973, a coup in Chile deposed the democratically elected government of President Salvador Allende. His death and the years of military dictatorship that followed left deep scars in both the country and in Allende’s family. 40 years later, his granddaughter goes in search of Allende the man.
Shown at the Directors’ Fortnight, director Marcia Tambutti chases after her family’s memories of her iconic grandfather Salvador Allende, a great hope for Chilean democracy dashed by a military coup and dictatorship. A huge topic approached from a fresh, intimate, and unexpected perspective.