Bigger, Stronger, Faster
We reward speed, size and above all else, winning—at sport, at business, and at war. Is it any wonder that our heroes are on performance enhancing drugs? Bigger, Stronger, Faster explores America’s win-at-all-cost culture and what is behind some of the greatest icons of Hollywood and sports.
Investigating the widespread use of steroids in the bodybuilding industry, Christopher Bell’s documentary turns to the filmmaker’s own siblings for its argumentative launchpad. Rigorously researched and hugely entertaining, it’s an intensely personal examination of America’s body-image obsession.