Bird Island
Suffering from constant exhaustion, Antonin starts working at a bird rescue center where man and beast receive equal levels of attention. Learning the tricks of the trade, he rediscovers the world around him through the people who care for the injured birds, while waiting to spread his own wings.
A charming, delicate revelation of the creatures and workers at a bird shelter, Sergio da Costa and Maya Kosa’s film opens your eyes to the devotion and expertise required in animal care. It’s not hard to take these lessons of compassion and rehabilitation and want to apply them to humankind.