Bixa Travesty
A portrait of transgender musician and artist Linn da Quebrada, who uses her body and performances as weapons to fight machismo, transphobia, and racism. She speaks of her growing up as a black queer in São Paulo’s favelas, and the challenges of breaking into Brazil’s heteronormative funk scene.
In times of turmoil, the voice of an artist can instill hope and inspire change. The tireless, full-body performances of Linn da Quebrada do just that, inciting Brazilians who can no longer put up with intolerance and repression. A strong polemic emerges from this tender portrait of a vital artist.