Black Coal, Thin Ice
Small-town detective Zhang recruits his former partner when a series of similar murders to the ones that ended their careers occur fives years later. His investigation soon leads to a laundromat owner, whose gentle, enigmatic demeanor are compelling to Zhang despite her connections to the deaths.
A contemporary Chinese film noir, Yinan Diao’s dark detective thriller is both brutal, incendiary cultural criticism and gorgeously realised filmmaking. Produced by fellow filmmaker Vivian Qu (Trap Street, Angels Wear White), and winner of the Golden Bear at the 2014 Berlinale.