Black Panthers
A film shot during the summer of 1968 in Oakland, California around the meetings organised to free Huey Newton and to turn his trial into a political debate. They tried and succeeded in catching America’s attention.
Master documentarian and activist Agnès Varda took her camera into a hotbed of ‘60s tension—and emerged with a sober, and provocative short film that is all too relevant today. Filmed during protests against Huey Newton’s trial, Black Panthers captures vital speeches from the movement’s leaders.