Black Pond
An odyssey across a common land in the south of England, told through the hands of the members of the Natural History Society who currently occupy it. After two years of filming, the rushes were shown to the society—their memories and responses were recorded and used as the film’s narration.
The explicit reference to Kevin Brownlow’s Winstanley essays the collective spirit at work in this mid-length feature from Jessica Sarah Rinland. Bugs, bats, and all manner of fungal matter find themselves under Rinland’s handmade microscope for a film rich in organic texture and lyrical design.