Blackmail
Alice has a fight with her boyfriend, Frank, a detective, and decides to go out with another man. When they get to his flat, he attacks her and she defends herself and kills him. Frank investigates the case and realizes Alice is the culprit, but so has someone else, and blackmail is threatened.
Hitchcock made his first (and indeed Britain’s first!) sound film with this 1929 talkie. Initially shot as a silent, Hitch notably shot new scenes to refashion the film for the times. Thus emerges a remarkable aesthetic curio—a darkly nuanced tale of female survival amidst the evils of male deceit.