Blade Runner 2049
Thirty years after the events of the first film, a new blade runner, LAPD Officer K, unearths a long-buried secret that has the potential to plunge what’s left of society into chaos. K’s discovery leads him on a quest to find Rick Deckard, a former blade runner who has been missing for 30 years.
The twinned charisma of Ryan Gosling and Harrison Ford supercharges this daring sequel from Denis Villeneuve—the go-to director for sci-fi revivals. Elevating nostalgia, cinematographer Roger Deakins works new wonders with nuclear-orange washes and the signature wet blues of the beloved original.