Blanche
Blanche is the young, pure, beautiful wife of the Master of the castle, in a secluded land. Every man is in love with her, including the King and his servant Bartolomeo, visiting the Master.
Exquisite in both design and composition, Blanche sees Walerian Borowczyk utilize his fine arts background to draw from the symbolic effects of Medieval art. Rich in decorative and pastoral detail, the film proved a key inspiration for Terry Gilliam’s Monty Python and the Holy Grail.