Blind Spot
Elisabeth, a young German historian, roams the city of Lyon following in the footsteps of socialist and feminist writer Flora Tristan, who had been active there in the 19th century. Elisabeth tries to reconstruct through sensations and sounds what Tristan might have felt and perceived in the past.
When the archive is lacking, a feminist historiographer casts convention aside, embracing embodiment and imagination. Alive to both the loneliness and the liberation of that speculative path, Claudia von Alemann’s achingly beautiful film is textured with blue-grey melancholy and untold possibility.