Blind Willow, Sleeping Woman
In Tokyo, days after the 2011 earthquake, Kyoko leaves her husband, Komura. Komura then delivers a mysterious box in the north. Meanwhile, his colleague Katagiri meets a giant frog who demands help. Through surreal visions, the three confront memories, dreams, and hidden truths about themselves.
Adapting Haruki Murakami’s bestselling short stories, Pierre Földes’s enchanting animation spirits its characters into realms of fantasy and chance encounter. Playing with translucencies and density of line, this ghost-washed anthology is both comfortingly familiar and stranger than fiction.