Blood Money
The final film in Lütfi Ömer Akad’s groundbreaking trilogy scrutinizes the woes of transition from semi-feudal relationships to capitalism. In this compassionately told story of three factory workers, the Turkish auteur paints a vast socioeconomic spectrum of a rapidly changing Turkey in the 1970s.