Blue Jeans
Dany and René are two seventeen-year-olds who spend their days cruising their Vespa along Cannes’ crowded streets and beachfront, clumsily trying to pick up girls. Today, they come across two girls they met previously, and together the four head off on a romantic trip to make out on the beach.
Summer time, and the living is easy! In Jacques Rozier’s charming, Cannes-set short film, there’s not much else to do but drive Vespas and make out on the beach. A key figure of the French New Wave, Rozier’s early portrait of youth and midcentury leisure time practically radiates seasonal horniness.