Blue Steel
Megan Turner is a rookie cop suspended from duty after her first day on the job. She finds herself the object of desire for killer Eugene Hunt and what follows is a dangerous game of cat and mouse, in which Megan’s life and career both hang in the balance.
Kathryn Bigelow turns a male-oriented genre upside down in this gripping policier by putting a female cop (Jamie Lee Curtis at her best) in the lead. One of the most undervalued films by the director of The Hurt Locker, as in the best cop thrillers, the personal and professional are inextricable.