Boat Rower Girl
Tati is fourteen and lives in a shack by the river with her father, who barely takes care of her. She is a moody girl, rejected by her girl mates. Obsessed with becoming a boat rower—a job that has always been performed by men—every day she unsuccessfully tries to ride a boat.
Boat Rower Girl is the profoundly moving debut feature by young Argentine director Sabrina Blanco. With a cast made up of local, non-professional actors, this bracing festival gem is a personal, delicate study in how to navigate the trials and tribulations of the 21st-century as a growing woman.