Boccaccio 70
A sensuous pin up on a gigantic poster comes to life to haunt a puritan; a married woman finds a way of dealing with her husband’s passion for gambling and call-girls; a sacristan wins a night with a fairground woman in a lottery; and a married couple’s mishap enables them to buy their own house.
In 1962, four of the biggest names in Italian cinema (Fellini, De Sica, Visconti, Monicelli!) united, each contributing a comic featurette to a legendary omnibus about love and sex in modern Italy. We’re pleased to present the uncut version, starring such icons as Sophia Loren and Anita Ekberg!