Brainstorm
Like every teenager, Neto enjoys small acts of rebellion. But he is misunderstood by his strict parents. Fearing they are losing control, they commit Neto to a psychiatric hospital, where he experiences an inhuman reality and undergoes emotions and horrors that he never imagined could exist.
Shot on handheld cameras and pulsing with life, Laís Bodanzky’s unflinching debut feature is a vital cri de coeur against heavy-handed parenting and intergenerational mistrust. Rodrigo Santoro’s all-or-nothing performance captures the exhilaration of youth and the will to survive.