Brazil
In a dystopian future where technology reigns supreme and love is forbidden, a daydreaming clerk becomes the tragic victim of his own romantic illusions. When assigned to rectify the messy consequences of a typographical error, he gets caught in the gears of a nightmarish bureaucracy.
Exhibit A when it comes to case studies in studio meddling, the US release of Terry Gilliam’s maximalist sci-fi opus was fiercely embattled. This director’s cut of the artisanal, Kafka-esque epic is the definitive experience—the only way to see the bureaucratic apocalypse unfold in its full glory.