In Los Angeles, undocumented Mexican immigrant Maya finds work through her sister, Rosa. After putting up with abuse from her bosses and grim work conditions, Maya is open to the pro-union rhetoric offered by organiser Sam Shapiro, but Rosa is less interested in clashing with management.
Leaving Britain behind for his first—and only—American film, Ken Loach turns a Justice for Janitors campaign into a heartfelt site of struggle. Co-starring Adrien Brody, it’s Pilar Padilla who steals the show in this spirited drama, which reveals the true plight of immigrants in the city of angels.