Brief Story from the Green Planet
When Tania finds out that her grandma has spent her final years in the caring company of a cute purple alien, she embarks on a journey through small-town Argentina with two close friends to deliver the creature back to its origins.
Masterfully merging genres and tones, Argentinian director Santiago Loza arrived at a sci-fi road movie that will make you laugh while moving you to tears. Winner of the prestigious Teddy Award at Berlinale, this is a heartwarming and empathetic look at love, friendship, and the notion of Otherness.