Lured by the chance of being the protagonist of a documentary film, Buddha Dev, a 27 year old flamboyant cricketer from Goa, starts authorising unrestricted access into the most private parts of his life.
A captivating mixed media hybrid of fiction and documentary, Buddha.mov points towards the subject and the audience simultaneously, and thus questions the voyeuristic gaze of society. Following the unusual life of a flamboyant cricketer, this film deftly probes into social media culture.