Buffalo '66
After being released from prison, Billy’s first port of call is to find a bathroom, but instead, he finds dancer Layla. He kidnaps Layla, taking her to his parents’ house to pretend to be his wife. To his surprise, she agrees and plays her role convincingly.
Vincent Gallo’s idiosyncratic debut is a masterpiece of dreamy Americana and surprisingly tender emotions. With a blue-lidded Christina Ricci and Ben Gazzara, this paean to the loneliness of outsiders and the thrill of the open road spins the myth of the tortured artist on its messed-up head.