Burial
A python slithers over the abandoned control room of Chornobyl’s sister, the Ignalina Nuclear Power Plant—at the time of its opening in 1983, the most powerful nuclear power plant on the planet. But with the Chornobyl disaster, Ignalina’s dismantling began. An attempt to bury the immortal.
Emilija Škarnulytė continues to tunnel into layers of ecology, geology, and time in this stunningly immersive documentary, studying the world and systems that try to chart and control it. Snaking into various terrains, Burial uncovers the complex, often explosive histories that tremble beneath them.