Butterfly Vision
After spending months as a prisoner in Donbas, Ukrainian aerial reconnaissance expert Lilia returns home, but the trauma of captivity continues to torment her and surface in dreamlike ways. Something growing within Lilia will not allow her to forget, yet she refuses to identify as a victim.
The scars of war are laid bare in this piercing drama from writer-director Maksym Nakonechnyi. Stylistically inventive and featuring a compelling lead performance from newcomer Rita Burkovska, Butterfly Vision is a timely testament to the trauma and resilience of women on the Ukrainian frontlines.