Bye Bye Tiberias
Leaving her village to follow her dream of becoming an actress, Hiam Abbass also left behind her mother, grandmother and seven sisters. Thirty years later, her filmmaker daughter Lina returns with her to journey through the vanished places among the scattered memories of four generations.
Through touching home videos and tender conversations with her mother, Lina Soualem gently charts the brutal impact of displacement on the Palestinian women in her family. Vanished places and vivid memories intertwine in a moving homage to her elders, honouring both their pains and their desires.