Cabeza de Vaca
In 1528, a Spanish expedition flounders off the coast of Florida with 600 lives lost. One survivor, Alvar Nunez Cabeza de Vaca, roams across the American continent searching for his Spanish comrades.
Nicolás Echevarría gives the Age of Exploration an evocative, albeit unconventional treatment. Rather than a by-the-book biopic, this idiosyncratic and impressionistic travelogue renders the life of the titular historical figure with a style that switches between the observational and hallucinatory.