Calamari Union
A group of men all called Frank—except for one named Pekka—have had enough of life in their working-class neighborhood, so they set off for a better existence in the magical seaside district of Eira. But the way is long, and the group face many hurdles including stray dogs and defunct streetlights.
Get ready to enter the absurdist universe of Aki Kaurismäki with this satirical cult dramedy from the master of deadpan. Starring the director himself alongside an array of rock musicians, Calamari Union evokes the cinema of Monty Python while exquisitely playing with the American gangster genre.