Calamity Who?
Christine Boisson is being interviewed at her Parisian apartment. The things she says, the images that appear obviously have something to do with the legendary character named Calamity Jane. But what exactly is the relationship between the two women? Is one the reincarnation of the other?
Resurfacing the historical figure of Calamity Jane through excerpts of films and letters she wrote to her daughter, Calamity Who? also raises possible parallels between the American legend and actress Christine Boisson. Even if short, this film evokes many ideas on history, cinema, and identity.