California Split
Bill Denny and Charlie Walters are two compulsive gamblers with nothing in common except bad luck. But after a chance meeting at an LA card parlor, the two losers find that together they are an unbeatable team. So, they bet their way from LA’s racetracks and bars to the plush casino tables of Reno.
Is this Altman’s most unfairly neglected ‘70s film? That’s what happens to a movie sandwiched between such masterpieces as The Long Goodbye and Nashville! A glorious return to comedy, this hard-boiled portrait of a friendship tests American values with unassuming skill and disarming authenticity.