Call Me Marianna
Marianna is an attractive 40-year-old woman who has just sued her parents in order to obtain a sex change. Alienated from her mother and neglecting her best friends, she seeks refuge in a theatre group where she tries to make sense of her situation by rehearsing a play based on her past.
Split between profile format and an artistic expression of internal pain, this tender, award-winning documentary empathetically explores the difficulties transgender people face. While rooted in the Polish culture of star Marianna’s upbringing, the film is a universal lesson in courage and dignity.