Caprice
Lucky is a young woman who embarks on an Oz-style adventure when she is swallowed up by the pages of her favorite fashion magazine, Caprice. As she enters this dreamworld, Lucky crosses the different articles of the magazine, an experience at once fascinating and frightening.
A then-unknown Tilda Swinton commands the screen with her ethereal playfulness in Joanna Hogg’s prismatic graduation short, referenced in The Souvenir diptych. With influences ranging from German expressionism to Technicolor reveries, this wonderland of fashion spreads is a sartorial thrill.